tisdag, maj 12

Mitt första inlägg - Dag 30

Hejsan allihopa! Egentligen är den bloggen ca 30 dagar försenad. Hade planer på att börja skriva den tidigare, men ja, sån är jag! Lite sådär tankspridd!

Väger idag: Ingen aning, har inte vägt mig på typ 2 veckor
Vägde innan start: 77,5 kg
Sist jag vägde mig: 73 kg
Längd: 174 cm
Målvikt: 66 kg

Ja, det är alltså en bit kvar, men det går åt rätt håll! Anledningen till att jag inte vägt mig är att jag inte har någon våg här. Bor i studentrum men är hemma på helgerna oftast, och där finns då vågen. Hursomhelst. På fredag är nästa vägning! Är taggad=D

Okej såhär är planen:

Att äta efter GI-dieten = Inget socker, nästan inga kolhydrater och mycket fett och protein.
Att motionera: Promenerar ca 1 timme innan frukost varje morgon. Men ska börja gymma med min kusin på torsdag också. Tror det är läge att lägga in mer träning!

Dagens matintag:
Frukost: Omelett med skinka och ost +sallad och dressing
Mellanmål: Ett ägg
Mellanmål 2: Cashewnötter (kanske 2 nävar)
Middag: 3 st små matmuffins med kyckling och svamp

Dagens motion:
Promenad 50 min innan frukost
Promenad 40 min till och från skolan

2 kommentarer:

  1. Såg du hade skrivit hos Sanna. (Gi-bloggen) Jag har också börjat på GI och tycker det är kul att se hur andra gör som. Jag har ingen koll på någonting. Vet inte vad man ska äta dom första tre dagarna och liknande. Men jag kollar recept på internet och så. Jag hoppas att jag gör rätt :)

    Lycka till för dig och du gör det jätte bra :) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att du kommenterar!=) ja det är väldigt svårt i början faktiskt, att veta vad man får äta! Ska lägga ut listor och sånt i bloggen, försöka tipsa lite!

    Hoppas du fortsätter läsa och att det går bra för dig!=D (första veckan var jättejobbig för mig hade MASSOR med sockersug, men det gick över och nu är det lätt som en plätt! Så håll ut bara!)

    Kram!

    SvaraRadera