onsdag, maj 13

Dag 31

Goddag! Vilken underbar dag kan jag känna. Himla trevligt att gå ut och gå när solen skiner såhär. Jag menar man multi-taskar ju, både blir solbränd och smal;)

Klockan är ju bara 13 men jag har iaf promenerat en timma och sen ätit gi-matmuffins jag gjorde igår till frukost! Väldigt ovanligt av mig som äter omelett varje morgon, älskar ju omelett så.

Fick receptet från Sannas gi-blogg men tänkte att jag lägger ut det här ändå!

Ingredienser:
Smet

5 ägg
½-1 dl riven ost
½ dl grädde
Svartpeppar

Att stoppa i degen:

Bacon, broccoli, salami, champinjoner, skinka, kyckling

Gör såhär:
Blanda ägg, grädde, ost och peppar i en bunke. Blanda ner dom tillbehör du vill ha.
Häll sedan smeten i muffinsformar (gärna stora amerikanska!) eller nåt liknade. In i ugnen i ca 20 minuter på 175 grader.

Jag hade kyckling, spenat och svamp i mina men jag tror faktiskt att det blir godare om man har bacon eller något mer salt i! Hittade ett annat recept på Ola Lauritzons blogg på 10 ägg, 2 dl grädde, 2 pkt bacon, 200 gram ost och vitpeppar som jag ska prova nästa gång!


Nu ska jag ner på stan! Ha en bra dag allihopen=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar