fredag, maj 15

Dag 33 - Afro Power Dance

Har varit på min första gruppträning på gymmet sen jag blev medlem. Det var riktigt roligt faktiskt, fast jobbigt, har sån otroligt träningsvärk sen gårdagens styrketräning. Men det känns bra, då händer det ju någonting liksom!=D

Dagen har varit en bra GI-dag tycker jag faktiskt. Kom ihåg att fota frukosten... sen glömde jag bort:]

Frukost: Omelett (2 ägg) med skinka, salami och pesto. Asgott med pesto i!



Mellanmål: En avokado med en klick keso i
Lunch: Makrill i tomatsås och ruccolasallad, tomat, gurka osv
Middag: Hamburgare utan bröd, röda liser, black eye-bönor och blandad sallad

...och så till min godsak!=D varje helg får jag en efterrätt! Brukar egentligen ta den på lördagar men ska vara med vänner imorgon så fick bli idag istället.


Har snott bilden däremot:]

Chokladmousse - Ingredienser för 4 portioner
  • 100 g Mörk choklad
  • 1 st gelatinblad
  • 3 dl grädde (+ ca 2 dl att vispa till!)
  • 1 tsk sockerersättning
  1. Smält chokladen i vattenbad och lägg gelatinbladen i kallt vatten (ca 5-10 min).
  2. Koka upp grädde. Krama ur gelatinbladet och blanda med grädden. Vispa ner den smälta chokladen och sockerersättningen.
  3. Häll upp i portionsformar och ställ kallt i minst 3 timmar.(funkar att ha i frysen ett tag, typ en timme=)
  4. Servera med vispad grädde och färska bär. (jag tog jordgubbar, mums!)
Det kan verka lite till 4 portioner, men jag lovar, man blir verkligen "belåten" av den! Väldigt mastig och jättesupergod! Det kan jag intyga, andra helgen i rad jag gör den;)


Dagens motion:
Promenad: ca 60 min
Afro Power Dance: 60 min


Hoppas ni haft en bra GI-dah!=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar